Monday, May 4, 2009

tak jumpa saya

gila.
baru teransang niat nak lelapkan mata
sederap datang soalan

aku perempuan yang macam mana?
aku adik yang macam mana?
aku kawan yang macam mana?
aku anak yang macam mana?
aku pelajar yang macam mana?
aku pemimpin yang macam mana?
aku sepupu yang macam mana?
aku orang awam yang macam mana?


dari mata mata asing yang melihat aku
dari pandangan mereka
aku ni manusia yang macam mana?

sesat
aku sesat
hilang arah
tak tahu sifat sifat yang ada pada aku

mengeluh panjang.....
tolong beritahu aku
aku ini yang macam mana pada kamu

gila gila?
kedekut?
sopan?
kurang ajar?
bodoh?
berlagak pandai?
terdesak?
pendiam?
cerewet?
tamak?
demanding?
penyayang?
suka menyibuk?


seram sejuk.
merasakan apa yang pernah kamu katakan pada aku dulu,
semuanya semata mata nak jaga hati aku
atau saja nak menyakiti hati aku

peninglah


moga moga
sebentar lagi
terlelap mata ini
tak ada mimpi ngeri

harap harap
pagi nanti
terbuka mata ini
tak terfikir tentang siapa nurfarhany


selamat malam.

No comments:

Post a Comment