Sunday, January 4, 2009

jangan di dodoi

bila malam
terbentangkan oleh sejuta bintang di tikar langit
bulan menyuluh segenap ruang gelap
aku berbaring
berhadapankan sang bulan dan bintangnya

segar lagi kisah dulu
ketika baru mengenal dunia
baru mula petah berkata kata
olok olok mengikut gaya mereka menunaikan ibadat waktu ke lima
tika tubuh takut memandang mata garangnya
tika ketawa besar di geletek oleh jemarinya

ayah dan bunda
berada di dukung ayah, aku cukup bangga
rasa tak mahu aku turun dari dakapnya
berada di sisi bunda aku sungguh selesa

masih aku ingat lagi
tangan bunda tak mahu aku lepaskan selagi belum terlelap mata
tak pernah lupa, sentiasa saja ku ingatkan pada bunda
kata aku, 'jangan pergi mana mana ya'
lalu tangan bunda aku pegang erat


pada Mu Yang Maha Esa
yang aku mau itu cuma ayah
yang aku ingin itu cuma bunda
jangan dodoikan aku
biarkan aku berjaga
asal puas menatap, melihat, merasa akan
sayang cinta dari mereka.

3 comments:

  1. jangan di dodoi si hany,
    biar dia tahu berdiri di kaki sendiri,
    jangan di dodoi si hany,
    biar dia tahu berjalan dan terjatuh sekali.

    ReplyDelete
  2. i misss my dedi an maaami :'(

    ReplyDelete
  3. hanny!

    kamu sunffuh pandai berkata-kata.
    maksudku disini..
    meluahkannya melalui penulisan.
    ade bakat terselit disitu yg dpt ku lihat..

    huhu..
    hidop hanny!!!yay!

    ReplyDelete