Sunday, September 11, 2011

separuh hari ini

separuh hari ku hari ini aku habiskan dengan depan laptop, depan surat khabar. depan laptop, depan surat khabar. kalau di laptop, aku belek belek fesbuk, blog walking. kalau surat khabar aku selak selak dan usha tajuk tajuk besar ( surat khabar dua tiga hari lepas, hinggalah yang ke hari ini.) cuma baca tajuk besar. mana yang aku rasa menarik, mungkin aku rela baca sampai habis. atau cuma baca dua tiga perenggan. bila rasa tak mahu, aku tinggalkan. janji aku tahu sikit sikit.


SURAT KHABAR

ada cerita yang dikhabarkan hinggan empat ke enam muka surat. ayat yang sama diulang ulang. penulis yang berbeza. kes yang sama, cuma mereka mencatatkan pendapat atau perasaan kumpulan-kumpulan manusia yang terlibat dalam kes tersebut. kumpulan ini cerita kenangan lama, kumpulan ini kata tak puas hati, kumpulan ini mengadu sedih. *aku tak faham. tapi aku tak kata salah.

SEPARUH HARI INI

separuh hari ini aku rehatkan badan. lagak berehat serupa orang yang kerja 6 hari. aku, sebaliknya.


hampir satu jam. tolak campur waktu aku menulis yang di atas ini. aku masih ragu ragu untuk post yang ini. kerana seperti post yang sebelumnya, TIADA POINT. tapi aku tak kira. akan post juga.

No comments:

Post a Comment