Saturday, September 24, 2011

timur

sekitar mimpi panjang aku,
penuh. penuh masanya diisi. buat aku terlalu leka dalam mimpi
sampai satu masa, (masih dalam mimpi)
aku berdiri tidak tegak, menunduk sedikit
melihat bumi

aku pegang tanahnya
dan sedar, ehh, bukan tanah ni, halus, ringan, putih
aku tegak, pandang hadapan
sebalik rimbunan hijau, ada perkarangan yang luas terbuka
cantik
cuma ada perkarangan lapang itu, atas sedikit, langit ciptaan Allah
aku tunduk lagi
ohhh. kawasan pantai

aku pejam dan kemudian buka mata, kakak depan mata, aku dalam kereta, pintu separuh terbuka
kakak kata "IT", aku tutup pintu dan kereta bergerak, kereta penuh dgn beg
aku pejam mata, dan kemudian ku buka
aku tepi pantai

MIMPI PANJANG SUDAH HABIS.
baru sedar, aku di timur,
alhamdulillah. itu saja yang aku rasa sekarang, syukur atas peluang yang diberi


kuala terengganu
terima kasih pak uda  sebab bawa kami lihat pasir putih langit biru

No comments:

Post a Comment