Saturday, December 20, 2008

sorry, ini aja yang aku ada

tiada ribut tiada taufannya
yang berbunga tersenyum cantiknya
yang terbang itu berdecit merdunya

langkah kamu
kata kamu

atau hanya dengan wajah kamu itu
boleh saja bikin aku ketawa

kamu yang kecil
tapi tiada pernah kau memencil
hai gembira aku bila hati kecil kamu
jiwa halus kamu itu aku bawakan gurau
kau bermasam muka
tapi tidak lama
ada saja akal kamu untuk meningkah aku
aku turutkan gelak melihat kau

tapi sayang
kau hilang yang kau cinta
kali ini
aku hilang kata
apa mau aku katakan pada kau

sekadar takziah
aku tak sanggup lihat kan kau yang sayu
jiwa kecil kau itu sudah mendayu dayu
mata kau itu sudah merayu rayu
sayu kaku

dengar kan aku wahai pecinta
kau harus tabah

ya
gagahkan diri kecil itu
aku, mereka, ada sentiasa menongkat kau tika duka

keringkan air mata itu
terima pemergian itu

pandang hadapan
bangun terus berjalan
aku, mereka, ada meneman


ini untuk teman yang hilang ayah. aku tak tau nak support kau mcm mana lagi, ini aja yang ada untuk kau

No comments:

Post a Comment