Thursday, December 25, 2008

tanya hany

dalam ruang gelap ini
tanya itu banyak menujah

hey hany,
kamu fikir apa?
baru seketika,
sudah banyak bertanya

hey hany,
kamu pandang apa?
baru jam dua,
sudah banyak curiga

hey hany,
kamu ingin apa?
baru setengah purnama
sudah banyak di rasa

ini satu saja aku mau tanya
orang kata
usaha tangga kejayaan

tapi jaya aku
tangganya itu,
aduh tinggi sungguh
baru aku nampak pintu jaya
baru mahu aku senyum hingga ke telinga
berderap,
tangga itu seribu batu bertambah

apa yang aku fikirkan?
sejuta perkara dalam satu keluhan hambar

dan kerana itu
aku sujud memasang pohon
memohon agar yang serabut itu terungkai

supaya tiada lagi keluh hambar
yang terlihat cuma senyum lebar

2 comments:

  1. hey dila ape yg ko fikir?
    hey dila ape yg ko buat?
    hey dila ape?

    hey dila...
    jgn membebel buley?
    hahaahaha

    tangga ku lagi jaoh beribu batu...hendak ku daki tak ku mampu...
    yg ku mampu?
    hanya melihat?
    ouh aku mesti buat sesuatu....

    btol tak cik hany?
    huhu

    -ola-

    ReplyDelete
  2. hey hany!
    kamu bagus.

    hey hany!
    kamu baik.

    hey hany!
    kamu sahabat.

    hey hany!
    tahniah,kamu hebat!

    ReplyDelete