Sunday, December 14, 2008

dah suka. nak buat mcm mana lagi.

sekarang kalau kita tengokkan. amboi. semua orang pun nak ada blog. tapi, yang peliknya, kenapa ada saja yang tak puas hati.

kau kata,
alah, budak lagi.
cepat terpengaruh. orang ada blog, dia pun nak.
p/s: aku tak kata yang mengata tu orang tua. ada juga yang dengki sama sendiri.

biarlah siapa pun nak buat blog. biarlah juga aku nak buat blog. aku nak bercakap, tak ada siapa yang nak dengar, so, aku tulis lah dekat blog ni.
sekurang kurangnya, ada juga yang pekak nak baca blog ni. trima kasih.

memang lah. semua orang pun boleh menulis. aku pun boleh menulis. tapi, bukan apa yang kita tulis, boleh buat orang tertarik nak baca. bukan semua ada bakat nak menulis sepanjang panjangnya, ayat yang ada maksud yg mendalam. haha.

biarlah situ.
kau tak suka, kau tak payah baca.
tapi tak salah kau tegur bila nampak ada kesalahan dalam entri tu.
sedikit sebanyak, boleh tolong mereka perbetulkan ayat.

tak salah juga kalau kau kritik apa yang aku tulis. memang aku nak pun. sebab aku tak pandai nak tulis hebat hebat macam mereka yang aku rasa hebat.

ada yang tulis tentang suka mereka dapat beli barang mewah. biarlah saja. mereka gembira. jujur nak kongsi rasa gembira.
ada yang tulis tentang sedih mereka ditinggalkan kekasih, biarlah saja. mereka seksa nak simpan derita dalam hati.

kau baca saja, rasa apa yang mereka rasa. paling tidak, boleh ubah kau yang tak ada hati perasaan tu, kepada orang yang ada perasaan. =)

p/s: aku tak ada rasa marah, bengang atau bangang pun. saja nak tulis. dah itu yang aku rasa sekarang, itulah yang aku isikan dalam entri ni. sekurang kurangnya, aku rasa macam aku tegur diri sendiri. sebab aku pun ada sifat macam tu kadang kadang. =)

diam, baca, dan aku dah sedar diri. haha.

2 comments: